Takže pochopenie toho, ako rozpoznať, kedy veci začínajú ísť na juh, je zjavne dôležité. Nie je to však koniec sveta … aspoň ešte nie. Tam sú vždy niektoré kroky, ktoré môžete podniknúť, aby sa pokúsili "správne loď", aby som tak povedal.
Stratíte zákazníkov?
Ak zistíte, že zákazníci sa unášajú preč , môže to byť náhoda, alebo môže existovať spoločný základný dôvod (alebo niekoľko dôvodov). Najlepšia rada, ktorú môžem dať, je osloviť každého odchádzajúceho zákazníka. Pokúste sa zistiť, prečo vás opúšťajú a čo je „zelenšie“ na druhej strane. Pozrite sa, či môžete ponúknuť niečo rozumné zachrániť vzťah. Môžete skončiť so zachovaním zákazníka, ktorého by ste inak stratili. Prinajmenšom sa od nich dozviete nejaké cenné informácie, ktoré si môžete odniesť, a tieto informácie vám umožnia obmedziť podobné výsledky s inými klientmi. To by mohlo znamenať rozdiel medzi pobytom v biznise a zatváraním dverí pre dobro.
Stratíte príliš veľa peňazí?
Ak sa zdá, že peniaze sú jediným problémom, možno budete musieť hľadať tvrdo a rýchlo na svoje výdavky a odchádzajúce peňažné toky . Prineste vonkajšiu pomoc, ak nie ste takí dobrí s financiami, ako ste si mysleli, že ste boli.
Možno budete musieť začať skúmať obchodné financie každý týždeň, a nie každý mesiac. Problémy s lovom skôr môžu znamenať obrovský rozdiel – 10% prekročenie nákladov je oveľa jednoduchšie stanoviť ako 50% prekročenie nákladov.
Pomohlo by vám prechod na fakturáciu zákazníkov (ak to má zmysel pre vaše podnikanie alebo službu) pomôcť pri cash flow a procese plánovania hotovosti? Pred dvomi rokmi som to včlenil do takmer všetkých mojich klientov a bola to obrovská pomoc, pokiaľ ide o to, ako som bol schopný plánovať obchodné cash flow a marketingové aktivity, ako aj len zabezpečiť, aby bol môj tanier vždy plný.
Tiež častejšie dohľad nad vaše odchádzajúce výdavky vám môžu pomôcť určiť služby, ktoré ste práve uviazol s tým, že by ste mohli znížiť alebo odstrániť s cieľom znížiť svoje režijné náklady. Prechod z Verizon na Sprint pre moju mobilnú službu sám v priebehu roka mi zachránil značné peniaze.
Ste zaostávajú v zručnostiach, technológii alebo viditeľnosti?
Môže to byť čas na kontrolu čreva. Ste len pošmyknutia? Jeden z nich mohol prísť na svetlo, keď ste šli k svojim klientom na plot v prvej akcie uvedené vyššie. Ale ak nie, urobte si dlhý tvrdý pohľad na každú z nich. Ste dinosaurus? Nie ste dostatočne inovatívny (pretože vaša konkurencia pravdepodobne je)? Zdá sa vám archaický?
Požiadajte niektorých dôveryhodných zákazníkov o tieto alebo podobné otázky:
- Ste pre nich dosť ostré?
- Čo považujú za chýbajúci odkaz? Čo by chceli od vás vidieť?
- Cítia sa k tebe dobre? Ak nie, potom títo zákazníci môžu byť tvoji ďalší.