Generálny riaditeľ Bank of America Brian Moynihan spustil Montauku v New Yorku inauguračnú konferenciu Brainstrom Finance, ktorá sa konala v stredu, diskusiou bolo o technologických orientovaných krokoch jednej z najväčších finančných inštitúcií v krajine.

dolary.jpg

Moynihan sa dotkol BoA v podobe technológie založenej na umelej inteligencii prostredníctvom aplikácií, ako je Erica, virtuálny asistent aktivovaný hlasom, ktorý používa 7 miliónov zákazníkov. Podľa jeho odhadu finančná inštitúcia za posledný osem rokov „pravdepodobne vynaložila 30 miliárd dolárov na kód“ na rozvoj a zlepšenie svojej technologickej infraštruktúry.
S 27 miliónmi mobilných zákazníkov, 37 miliónmi digitálnych používateľov a viac ako polovicu transakcií, ktoré sa už „digitalizovali“ prostredníctvom metód, ako je aplikácia platieb Zelle, Brian povedal, že bankový sektor bude „pokračovať v pohybe“ smerom k digitálnym modelom s podporou technológií, ktoré, ako poznamenal, sú lacnejšie a efektívnejšie ako tradičné metódy.
„Ak sa zamyslíte nad hlavnými typmi IT, o ktorých hovoria ľudia – rozpoznávanie hlasu, umelá inteligencia, strojové učenie, robotika – to všetko platí pre náš priemysel, povedal Brian. „Takto redukujeme veľkosť našej spoločnosti, a to uplatňovaním IT vo všetkých postupoch“.

banka.jpg

Moynihan dodal, že zvýšená dôležitosť na IT „zmenila spôsob, akým peniaze fungujú“, a to nielen zlepšením skúsenosti užívateľov, ale aj umožnením bankám znížiť náklady o miliardy dolárov. V tomto ohľade je posun k „bezhotovostnej firme“ ten, ktorý v banke prijíma.
Kým 75% vkladov Bank of America sa už nevykonáva prostredníctvom pobočiek banky, BoA stále prevádzkuje 4 300 fyzických lokalít, ktoré denne navštevuje 800 000 ľudí – a uviedol, že je dôležité riešiť potreby všetkých svojich zákazníkov, od firmy Gen Z až baby boomers. „Musíme naraz znížiť obe cesty a vybudovať produkty, ktoré oslovia celú užívateľskú základňu“.