Čisté reťazové obchody zatvorili svoje brány v roku 2017, podľa analýzy najlepších 500 miest v Spojenom kráľovstve, ktoré zostavila spoločnosť Local Data Company (LDC). V priemere sa otvorilo 11 obchodov denne, zatiaľ čo 16 obchodov denne bolo zatvorených. Údaje nezahŕňajú nezávislé obchody.
V Británii sa pre výraz High Street myslí ulica vo väčších aj stredne veľkých mestách, vyznačujúce sa veľkým počtom obchodov, vysokým ziskom z turistického ruchu a zaujímavou pestrosťou.
Podľa názoru LDC módne a obuvnícke obchody boli najťažšie postihnuté v roku 2017, pretože slobodu zákazníkov utrácať znížila rastúca inflácia cien potravín čiastočne poháňaná poklesom hodnoty libry po hlasovaní pre Brexit v roku 2016.
Celkové výdavky na oblečenie a obuv klesli v posledných dvoch rokoch o 2%, podľa údajov analytikov spoločnosti Kantar, s rýchlym rastom výdavkov na online reklamy, ktorý sa odrážal v klesajúcich cenách v obchodoch.
V roku 2017 však došlo k čistému nárastu počtu kozmetických predajní, zatiaľ čo podľa údajov LDC sa počet kaviarní, zmrzlín a kníhkupectiev znížil.
Tempo zatváraní obchodov sa podstatne zvýšilo v druhej polovici minulého roka, čo odzrkadľuje prechod na online nakupovanie v kombinácii s rastúcimi nákladmi zamestnancov a obchodných sadzieb. Spotrebitelia znižovali výdavky, pričom spotrebiteľská dôvera v decembri dosiahla štvorročné minimum.
2017 bol pre britský maloobchodný priemysel ťažký, najmä v druhej polovici roka. Vidíme volatilitu z mesiaca na mesiac a v rôznych odvetviach, keďže rast miezd nedokázal držať krok s infláciou, a teda núti mnohých zákazníkov, aby si pozornejšie premysleli svoje výdavky.
S možnosťou rýchleho prístupu k tovaru a službám z domova majú rodiny menej dôvodov na to, aby sa dostali na hlavnú ulicu a pravdepodobne nakupujú veci iba vtedy, keď ich potrebujú, a nie na základe impulzov alebo plánovania.